Konuyu Oyla:
  • Toplam: 0 Oy - Ortalama: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Uygulanabilir ve Kanıtlanmış 59 SEO Taktiği
#1


Şimdi daha uygulanabilir ve kanıtlanmış SEO taktiklerine odaklanma zamanı. Bu içerikte size yardımcı olacak türde tam 59 adet ipucu, öneri ve taktik yer almaktadır.
Uygulanabilir ve Kanıtlanmış 59 SEO Taktiği
  1. URL’lerde “#” kullanmayın. Googlebot, “#” işaretli dizin URL’lerini desteklemez.
  2. Bir geri bağlantı (backlink) için hayır kurumlarına ve sivil toplum kuruluşlarına bağışta bulunuyorsanız, bu durum Google tarafından hoş karşılanmayacaktır. Biran önce bu duruma son veriniz.
  3. Site haritalarınız Site Haritası başına 50.000 URL ile sınırlıdır. Artık 10 MB yerine 50 MB’lık sıkıştırılmış bir sürüme sahip olabilme olanağına sahipsiniz.
  4. Google arama sonuçlarında emoji gösterecektir. Emojiler, yerel arama alanında büyük rol alabilir. Bir emoji kullanarak yakınlardaki pizzacıya ulaşabileceğinizi hayal edin.
  5. İçerik kraldır, süreklilik ise kraliçedir ve video ikisinin canlanması olabilir. Google, videoyu Google Haritalar listelerine entegre eder. Yani, bir video stratejiniz yoksa, yakında geliştirmeye başlayın. Geri bağlantı konusunda kesinlikle seçici davranmalısınız. Size verilen bağlantılar kaliteli, kalıcı, nitelikli ve size trafik getirecek türden değilse ondan kraliçe değil olsa olsa cadı olur.
  6. Anahtar kelime araştırması yürütürken, sesli arama ile daha alakalı olan soruları birleştirin. Google sesli arama 30 yeni dilde mevcut olduğundan dolayı Dünya çapında 1 milyardan fazla kişiye sunulmaktadır.
  7. Penguen artık gerçek zamanlı çalışıyor. Search Console aracılığıyla (Arama Trafiği> Sitenize Bağlantılar) bağlantılarınızı izleyin ve zararlı olanları tespit edip ayda bir kez reddedin. Bağlantı analizi konusunda Search Console’un 1 hafta geriden geldiğini hatırlatmakta fayda var. Bu nedenle Ahrefs gibi araçları kullanmanız daha hızlı tespitlerde bulunmanıza olanak sağlayacaktır.
  8. Bağlantınızın doğal oluşmasın sağlayın. Google kitlesel manipülasyon tespit ederse, yalnızca kötüye olanların değil tüm bağlantıların değerini düşürür.
  9. Dizinler üzerinde büyük miktarda bağlantı oluşturmayı bırakın. Daha kaliteli (Yelp, Sarı Sayfalar, Google+ vb.) Dizinlerde yerinizi alın ve markalaşmak için mücadele verin.
  10. Bileşen bağlantılarını bağlantı oluşturma taktiği olarak kullanmayı bırakın. Bileşenleri kullanacaksanız, onları bir marka bilinirliği stratejisi ve UX deneyimi olarak kullanın.
  11. İç bağlantı stratejinizde çapa metinlerin rolü çok büyük. Sürekli aynı anahtar kelimelere ve sayfalara bağlantı vermeyin. Hatta iç linkleme yaparken belirli bir anahtar kelimenin arkasına gizlenmeyin. Doğal görünün.
  12. Ne zaman HTTPS kullanmaya başlayacaksınız? Hala geçmediyseniz bir profesyonelden destek alarak geçiş sürecini tamamlamalısınız.
  13. Site hızını kullanıcı için 2-3 saniye seviyelerinde tutun. Site hızınızı ölçümlemek için Google Page Speed ya da benzeri araçları kullanabilirsiniz.
  14. Twitter Kartlarını sitenize eklediniz mi?
  15. Facebook için de aynı şey geçerli; yayınlarınızın Facebook’ta nasıl görüntülendiğini optimize etmek için Open Graph kullanmalısınız.
  16. Google, Bilgi Grafiklerinde bir gezi planlama özelliği başlattı;  bu nedenle, bir yerel işletme veya seyahat şirketi iseniz, seyahat rehberleri oluşturmak sizin için avantaj sağlayacaktır.
  17. Facebook’ta müşteri hizmetleri yatırımı yapın. Facebook Messenger üzerinden ürün satabilir ve satın alabilirsiniz.
  18. LinkedIn reklamlarını test edin ve deneyin. LinkedIn, sponsorlu içeriğinizden ve reklamlarınızdan kaç kullanıcının dönüşüm sağladığını ölçümleyin.
  19. Facebook piksel kodunu sitenize ekleyin ve hedef kitle oluşturun. Sitenizi ziyaret eden kullanıcılara reklam göstererek onların tekrar sitenizi ziyaret etmesini sağlayın.
  20. Google Ads yeniden pazarlama kodunu sitenize ekleyin ve yeniden pazarlama reklamları oluşturun. Facebook hedef kitle reklamlarında olduğu gibi AdWords sayesinde de sitenizi daha önce ziyaret eden kişileri yeniden sitenize getirebilirsiniz. Geri gelen kullanıcılar çok kıymetlidir.
  21. Facebook için 360 derece video oluşturmayı deneyin.
  22. Yerel bir şirket iseniz ve Facebook’taysanız, belirli konumları dahil etmek veya hariç tutmak için Facebook Live yayınlarınızı coğrafi olarak etiketleyin.
  23. Alan adınızın dizine eklenmiş yaşı daima sıralamada önemli bir faktör olmuştur.
  24. Marka olarak indekslenmeyi uygulayın. 
  25. Yetersiz içerikten kurtulun veya içeriklerinizi yeniden yazın. Siteniz için hiçbir şey yapmamanız kaliteyi düşürüyor. Google arama motorunun kaliteli bir deneyim yaşatmak istediğini unutmayın. Uzun içeriğin daha yüksek arama sonuçları elde ettiği kanıtlanmıştır. Tabi uzun yazacağım derken saçmamalamak da gerekiyor.
  26. Dahili veya harici olarak barındırılan yinelenen içeriği temizleyin. Başka sitelerde yinelenen içeriğiniz varsa, sitenin sahibine ulaşıp kaldırmasını isteyin veya onu reddedilen dosyanıza ekleyin.
  27. Müşteri alıntıları büyümeye devam ediyor. Müşterilere ürün üzerinde ürün incelemesi veya yorum yapmasını istemek için bir plan hazırlayın. Arama motorları, bu değerleri değer atfetmek ve daha yüksek dönüşümle sonuçlandırmak için kullanır.
  28. Çıkış sayfalarını analiz ederek kullanıcıların sitenizden ayrıldığı sayfaları izleyin. Kullanıcılar neden ayrılıyor? Sitedeki zamanı artırmak için bu çıkış sayfalarını gözden geçirmeyi düşünün. Hem Google Analytics hem de Yandex Metrica sayesinde çok güzel verilere ulaşabilirsiniz.
  29. Google Search Console Search Analytics raporunda düşük tıklama oranı görüyorsanız, meta açıklamalarını yeniden değerlendirin.
  30. Bazen eski içerik hala trafik çekiyor. Durum gerçekten buysa, yeni, taze, daha alakalı içeriğe sahip olmak için trafik çeken eski içeriklerinize benzer yeni içerikler oluşturun.
  31. Çift dizine eklenmiş olup olmadığınızı kontrol edin. Çift dizin oluşturma, içeriğin çoğaltılmasına neden olabilir. siteConfusediteadresi.com site:www.siteadresi.com biçiminde Google arama motorunda sorgu yaparak kontrol edebilirsiniz.
  32. Bir sayfanın bir H1 etiketi olmalıdır. Tek bir sayfada birden fazla H1 etiketi kullanmayın.
  33. SSS sayfaları önem kazanmaktadır; Sıkça Sorulan Sorular ya da benim gibi Soru Sor sayfası oluşturmanızı öneririm.
  34. Artık PageRank diye bir değerlendirme kriteri yok. Sitenizi rakiplerle kıyaslamak için Moz’un Etki Alanı Yetkisi veya Ahref’lerin URL Derecelendirmesi gibi SEO araçlarını kullanın. Bunlar Google’ın PageRank’i yerine geçmez, çünkü %100 doğru değildir, ancak hiç olmazsa bir değerlendirme kriteridir.
  35. Web sitenizi yeniden tasarlarken, sitenize daha fazla zaman ve kaynak yatırmadan önce bir SEO uzmanıyla anlaşın. Tüm SEO iyileştirmelerinin web siteniz tasarlanırken ve kodlanırken yapılması daha sağlıklı ve kolay olacaktır.
  36. İçerik yayınlamadan önce görsellere ALT etiketleri eklemeyi unutmayın. Ayrıca, ALT etiket olarak görsellere alakalı anahtar kelime öbekleri eklemeyi deneyin.
  37. Birden fazla site haritasına sahip olabilirsiniz. Google’ın tarama dikkatini sitenizin belirli bölümlerine odaklamasını istiyorsanız, ayrı bir site haritası oluşturun. Bunlar, resimler, videolar, profiller ve blog yazıları için olabilir.
  38. Tüm sayfalarınızın arama motorlarını ana sayfaya yönlendiren rel = canonical etiketine sahip olduğundan emin olun.
  39. Google Search Console’u ilk kez kuruyorsanız sitenizin her iki versiyonunu da eklemeyi unutmayın. Sitenizin hem www hem de www olmayan sürümlerini göndermelisiniz. İşiniz bittiğinde, tercih edilen siteyi ayarlamayı unutmayın.
  40. Birden fazla alt alana sahipseniz, tüm verileri elde etmek için bunları Google Search Console’a yeni bir mülk olarak göndermelisiniz.
  41. HTTP’den HTTPS’ye geçmeden önce iç bağlantılarınızı HTTPS olarak değiştirin.
  42. IP adresinizi Google Analytics’e eklemeyi unutmayın.
  43. İçerik yazarken, yazım denetinizi ve dilbilgisini kontrol etmeyi unutmayın. Hatalar sıralamalarını etkilemez ancak kötü bir kullanıcı deneyimi yaşatır.
  44. Bir ya da bir kaç anahtar kelimeye odaklanmayı bırakın. SEO uzmanlarıyla sadece anahtar kelime bazlı anlaşma yapmayın. Bu durum genellikle suistimal edilir. Şu sektörde dolandırıcılara yer vermeyin, var olmalarını sağlayacak aksiyonlar almayın. Ekmeklerine yağ sürmeyin. Ne yapmamız gerekiyor diye sorar gibisiniz?
  45. Taze içerik, sıralamalarınızı biraz yükseltebilir. Bu içerik ana sayfasında yeni bir içerik olmak zorunda değildir. Blog içeriğinizden de gelebilir.
  46. Görüntüler kullanılırken vektör formatlı resim dosyasını almaya çalışın. Bu tür dosyalar, birden fazla cihazda size daha iyi görüntü kalitesi sunarak daha iyi ölçeklendirilir.
  47. Resimlerinizi barındırmak için bir içerik dağıtım ağı (CDN) almayı düşünün. CDN, web sitenizi hızlandırmaya yardımcı olur.
  48. Çok yakın açıklamalara ve isimlere sahip ürünleriniz varsa, yeniden adlandırma yerine standart etiketi kullanın.
  49. Başlık etiketlerinin karakter sınırı 60 karakterden oluşuyor.
  50. Ayrıca, meta açıklamalarının uzunluğunu masaüstünde 160 karakter, mobil cihazda 130 karakter.
  51. Tam eşlemeli anahtar kelime terimlerini kullanmanız gerekmez. Google, semantik arama sayesinde yerel anahtar kelime arama terimlerinizi ilişkilendirebilir.
  52. Anahtar kelime yoğunluğunu dikkate alınız. İçeriklerinizi oluştururken anahtar kelime çöplüğüne dönüştürmeyin.
  53. 15 veya daha az karakterden oluşan alan adlarını tercih edin. Kısa alan adlarını insanların hatırlamaları daha kolaydır.
  54. Bir e-ticaret sitesi iseniz, ürün açıklamalarınızı yazarken üretici açıklamasını kullanmayın. Kullanıcı ve arama motorları için ilgi çekici ürün açıklamalarını yeniden yazmak için zaman ayırın.
  55. Trafikte ani bir düşüş varsa, ceza nedeniyle olabilir. Elle bir ceza bildirimi gönderilip gönderilmediğini görmek için e-postanızı ve Google Search Console’unuzu kontrol edin.
  56. Trafiğin ani düşmesi, anahtar kelime kaybına bağlı olabilir. Rakiplerinizin, ürettikleri yeni içeriğe sahip benzer anahtar kelime terimleri için sıralamaya girip girmediğini kontrol edin.
  57. Yeni bir web sitesi kuruyorsanız, yüksek kaliteli içeriğe yatırım yapın.
  58. Sitenizi Google ya da diğer arama motorlarında ararken ararken (siteadresi.com) tüm varyasyonlarını bulduğunuzdan emin olun. Arama sonuçlarında zorunlu olarak belirlediğiniz URL gözükebilir, bu olması gerekendir, takılmayın. Örneğin, aşağıdakileri arayın:
  59. Google’ın mobil ilk indekslenme yeniliği hakkında çok şey konuştuk. Bing, Yandex ve diğer arama motorları büyük olasılıkla takip edecektir. Ancak, web sitenizin masaüstü sürümüne odaklanmak ve optimize etmek hala önemlidir.
Ayhan KARAMAN

Grafik Tasarım Forumları / Yönetim Ekibi
Cevapla


Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi

[-]
Tags
59 seo kanıtlanmış uygulanabilir taktiği ve